Oferta dla szkół średnich

Biologia w szkole średniej

Najwygodniejszym sposobem na zapoznanie się z możliwościami
sprzętu Vernier jest skorzystanie z gotowych zestawów czujników.
Zostały one przygotowane tak, aby pozwolić na przeprowadzenie szeregu
doświadczeń z Podstawy Programowej. Każdy z nich można w miarę pojawiających
się zainteresowań i potrzeb rozbudować. Aby zapewnić pełen komfort pracy
z sprzętem, Vernier zapewnia swoim użytkownikom darmowe materiały dydaktyczne oraz oprogramowanie.
Zestaw Vernier Biologia Starter
Nasz zestaw Vernier Biologia Starter, został przygotowany z myślą o pracy uczniów w kilku grupach
jednocześnie. Ten zestaw pokrywa relatywnie dużo zagadnień z Podstawy Programowej,
przy zachowaniu atrakcyjnej ceny.
Czujniki zawarte w zestawie | Kod katalogowy |
---|---|
Czujnik temperatury | GDX-TMP |
Czujniki pH | GDX-PH |
Czujnik światła i koloru | GDX-LC |
Czujnik CO2 | GDX-CO2 |
Czujnik tlenu | GDX-O2 |
Biokomora | BC-250 |
Kolorymetr | GDX-COL |

Zestaw został dobrany tak, aby umożliwić realizację wybranych zagadnień z Podstawy Programowej.
Czujnik temperatury | Czujnik pH | Czujnik światłai koloru | Czujnik CO2 | Czujnik tlenu | Biokomora | Kolorymetr | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Podstawa programowa Biologia |
GDX−TMP | GDX−PH | GDX−LC | GDX−CO2 | GDX−O2 | BC−250 | GDX−COL |
Praca grupowa | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Wykrywania cukrów prostych w materiale badanym | ✓ | ✓ | |||||
Wykrywanie białek w produktach spożywczych | ✓ | ||||||
Wpływ temperatury i substancji na białka | ✓ | ✓ | |||||
Wykrywanie lipidów | ✓ | ✓ | |||||
Wpływ czynników na aktywność enzymów | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ||
Wpływ czynników na kiełkowanie roślin | ✓ | ✓ | ✓ | ||||
Zawartość CO2 w powietrzu i powietrzu wydychanym | ✓ | ||||||
Zbadanie zakresu tolerancji ekologicznej w odniesieniu do wybranego czynnika środowiska | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ||
Wykonywania pomiarów zgodnie z instrukcją | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
- Kilka uwag o działaniu:
-
Proponowane zestawy zawierają wyłącznie czujniki.
Aby wyświetlić pomiary, pokazać i omówić wynik,
należy użyć dowolnego komputera, laptopa, tabletu lub telefonu.
Warunkiem koniecznym jest, aby urządzenie używane do wyświetlania
danych posiadało Bluetooth 4.x, który pozwoli na połączenie się
z czujnikiem. Jest to standardowa cecha, którą posiada każdy
nowoczesny sprzęt. Jeśli zdarzyłoby się, że posiadany komputer
nie ma Bluetooth ®, za kilkanaście złotych można dokupić
do komputera adapter. Mówiąc prosto – powiedz nam co masz,
my zadbamy aby działało.
Czujniki mają wbudowane akumulatory (podobne jak w telefonie), które należy od czasu do czasu naładować. Można w tym celu użyć dowolnej ładowarki USB, czy gniazda komputera USB. Kabel jest zawsze w zestawie.

Zestaw Vernier Biologia Medium
Zestaw Medium zawiera wszystko to co zestaw Starter ale rozszerzony został o mikroskop cyfrowy o powiększeniu od 10-300x
Czujniki zawarte w zestawie | Kod katalogowy |
---|---|
Czujnik temperatury | GDX-TMP |
Czujniki pH | GDX-PH |
Czujnik światła i koloru | GDX-LC |
Czujnik CO2 | GDX-CO2 |
Czujnik tlenu | GDX-O2 |
Biokomora | BC-250 |
Kolorymetr | GDX-COL |
Mikroskop cyfrowy | BD-EDU-100 |


Poniżej lista zagadnień z Podstawy programowej które można realizować z wykorzystaniem prezentowanych czujników
Czujnik temperatury | Czujnik pH | Czujnik światłai koloru | Czujnik CO2 | Czujnik tlenu | Biokomora | Kolorymetr | Mikroskop cyfrowy | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Podstawa programowa Biologia |
GDX−TMP | GDX−PH | GDX−LC | GDX−CO2 | GDX−O2 | BC−250 | GDX−COL | BD−EDU−100 |
Praca grupowa | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Wykrywania cukrów prostych w materiale badanym | ✓ | ✓ | ||||||
Wykrywanie białek w produktach spożywczych | ✓ | |||||||
Wpływ temperatury i substancji na białka | ✓ | ✓ | ||||||
Wykrywanie lipidów | ✓ | ✓ | ||||||
Wpływ czynników na aktywność enzymów | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | |||
Wpływ czynników na kiełkowanie roślin | ✓ | ✓ | ✓ | |||||
Zawartość CO2 w powietrzu i powietrzu wydychanym | ✓ | |||||||
Zbadanie zakresu tolerancji ekologicznej w odniesieniu do wybranego czynnika środowiska | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | |||
Wykonywania pomiarów zgodnie z instrukcją | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Obserwacje na mikroskopie | ✓ |
- Kilka uwag o działaniu:
-
Proponowane zestawy zawierają wyłącznie czujniki. Aby wyświetlić pomiary,
pokazać i omówić wynik, należy użyć dowolnego komputera, laptopa,
tabletu lub telefonu. Warunkiem koniecznym jest, aby urządzenie używane
do wyświetlania danych posiadało Bluetooth 4.x, który pozwoli na połączenie
się z czujnikiem. Jest to standardowa cecha, którą posiada każdy nowoczesny
sprzęt. Jeśli zdarzyłoby się, że posiadany komputer nie ma Bluetooth ®,
za kilkanaście złotych można dokupić do komputera adapter USB.
Mówiąc prosto – powiedz nam co masz, my zadbamy aby działało.
Czujniki mają wbudowane akumulatory (podobne jak w telefonie), które należy od czasu do czasu naładować. Można w tym celu użyć dowolnej ładowarki USB, czy gniazda komputera USB. Kabel jest zawsze w zestawie.

Zestaw Vernier Biologia Deluxe
Nasz zestaw Deluxe został przygotowany jako tzw centralny.
Chcilibyśmy aby nauczyciel posiadał w pracowni taki właśnie zestaw,
gdzie zawarto nie tylko wszystkie czujniki z zestawu Starter, ale jest tutaj
także cyfrowy mikroskop o powiększeniu 10-300x oraz Spektrofotometr.
Wydaje się nam ze taki zestaw wystarczy jeden w pracowni, ewentualnie
dla uczniów pracujących w kilku grupach, polecamy np. trzy zestawy Starter.
Pozwala to realizować w kilku grapach eksperymenty prostsze, zaawansowane pozostawić
do pracy w centrum laboratorium , na pojedynczym stanowisku.
Czujniki zawarte w zestawie | Kod katalogowy |
---|---|
Czujnik temperatury | GDX-TMP |
Czujniki pH | GDX-PH |
Czujnik światła i koloru | GDX-LC |
Czujnik CO2 | GDX-CO2 |
Czujnik tlenu | GDX-O2 |
Biokomora | BC-250 |
Kolorymetr | GDX-COL |
Mikroskop cyfrowy | BD-EDU-100 |
Spektrometr | GDX-SVISPL |



Zestaw został dobrany tak aby umożliwić realizację wielu zagadnień z Podstawy Programowej.
Czujnik temperatury | Czujnik pH | Czujnik światłai koloru | Czujnik CO2 | Czujnik tlenu | Biokomora | Kolorymetr | Mikroskop cyfrowy | Spektrometr | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Podstawa programowa Biologia |
GDX−TMP | GDX−PH | GDX−LC | GDX−CO2 | GDX−O2 | BC−250 | GDX−COL | BD−EDU−100 | GDX−SVISPL |
Praca grupowa | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Wykrywania cukrów prostych w materiale badanym | ✓ | ✓ | |||||||
Wykrywanie białek w produktach spożywczych | ✓ | ✓ | |||||||
Wpływ temperatury i substancji na białka | ✓ | ✓ | |||||||
Wykrywanie lipidów | ✓ | ✓ | ✓ | ||||||
Wpływ czynników na aktywność enzymów | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ||||
Wpływ czynników na kiełkowanie roślin | ✓ | ✓ | ✓ | ||||||
Zawartość CO2 w powietrzu i powietrzu wydychanym | ✓ | ||||||||
Zbadanie zakresu tolerancji ekologicznej w odniesieniu do wybranego czynnika środowiska | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ||||
Wykonywania pomiarów zgodnie z instrukcją | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Obserwacje na mikroskopie | ✓ |
- Kilka uwag o działaniu:
-
Zestaw zawiera czujniki bezprzewodowe, przewodowe oraz interfejs LabQuest2,
z którym łączymy czujniki. Interfejs jest bardzo elastyczny, pozwoli
w przyszłości rozbudować laboratorium o kolejne czujniki,
według potrzeb (Vernier posiada w ofercie ponad 80 czujników jakie można do niego podłączyć).
Czujniki bezprzewodowe mają wbudowane akumulatory (podobne jak w telefonie), dlatego należy je od czasu do czasu naładować. Można w tym celu użyć dowolnej ładowarki USB, czy gniazda komputera USB (kabel jest zawsze w zestawie). Jeśli nie ma dostępnej ładowarki, można podłączyć do gniazda LabQuest2.
LabQuest2 jest urządzeniem z ekranem, samodzielnym i wystarczającym do prowadzenia zajęć. Jeśli jednak istnieje potrzeba podłączenia go do komputera (na przykład aby wyświetlić ekran na rzutniku), należy tylko podłączyć go do wolnego portu USB w komputerze i zainstalować darmowe oprogramowanie współpracujące. [Link do vernier.com/downloads]
Fizyka w szkole średniej

Najwygodniejszym sposobem na zapoznanie się z możliwościami sprzętu Vernier jest skorzystanie
z gotowych zestawów czujników. Zostały one przygotowane tak, aby pozwolić na przeprowadzenie szeregu
oświadczeń z Podstawy Programowej. Każdy z nich można w miarę pojawiających się zainteresowań i potrzeb rozbudować.
Aby zapewnić pełen komfort pracy z sprzętem, Vernier zapewnia swoim użytkownikom darmowe materiały dydaktyczne oraz oprogramowanie.
Zestaw Vernier Fizyka Starter
Nasz zestaw Vernier Fizyka Starter, został przygotowany z myślą o pracy uczniów w kilku grupach
jednocześnie. Ten zestaw pokrywa relatywnie dużo zagadnień z Podstawy Programowej,
przy zachowaniu atrakcyjnej ceny.
Czujniki zawarte w zestawie | Kod katalogowy |
---|---|
Czujnik temperatury | GDX-TMP |
Czujniki siły | GDX-FOR |
Czujnik ruchu | GDX-MD |
Czujnik światła i koloru | GDX-LC |
Czujnik napięcia | GDX-VOLT |
Czujnik prądu | GDX-CUR |
Obwody elektryczne | VCB2 |


Zestaw został dobrany tak aby umożliwić realizację wielu zagadnień z Podstawy Programowej.
Czujnik temperatury | Czujnik sił | Czujnik ruchu | Czujnik światłai koloru | Czujnik napięcia | Czujnik prądu | Obwody elektryczne | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Podstawa programowa Fizyka |
GDX−TMP | GDX−FOR | GDX−MD | GDX−VOLT | GDX−CUR | VCB2 | |
Praca grupowa | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Drgania sprężyste | ✓ | ✓ | |||||
Rezonans mechaniczny | ✓ | ||||||
Drgania wahadła niezależne od amplitudy | ✓ | ||||||
Siła dośrodkowa | ✓ | ✓ | |||||
Ciepło właściwe | ✓ | ||||||
Rozładowanie kondensatora | ✓ | ✓ | ✓ | ||||
I prawo Kirchoffa | ✓ | ||||||
Dodawanie napięć ogniw | ✓ | ||||||
Dioda jako prostownik i źródło światła | ✓ | ✓ | ✓ | ||||
Charakterystyka prądowa żarówki | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | |||
Indukcja elektromagnetyczna | ✓ | ✓ | |||||
Światło białe - widmo | ✓ | ||||||
Rozpraszanie światła | ✓ | ||||||
Prowadzenie doświadczenia wg instrukcji | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Współczynnik tarcia | ✓ | ||||||
Rozszerzalność cieplna | ✓ | ||||||
Temperatura w przemianach gazowych | ✓ | ||||||
Polaryzacja światła | ✓ |
- Kilka uwag o działaniu:
-
Proponowane zestawy zawierają wyłącznie czujniki. Aby wyświetlić pomiary,
pokazać i omówić wynik, należy użyć dowolnego komputera, laptopa,
tabletu lub telefonu. Warunkiem koniecznym jest, aby urządzenie używane
do wyświetlania danych posiadało Bluetooth 4.x, który pozwoli na połączenie
się z czujnikiem. Jest to standardowa cecha, którą posiada każdy nowoczesny
sprzęt. Jeśli zdarzyłoby się, że posiadany komputer nie ma Bluetooth ®,
za kilkanaście złotych można dokupić do komputera adapter USB.
Mówiąc prosto – powiedz nam co masz, my zadbamy aby działało.
Czujniki mają wbudowane akumulatory (podobne jak w telefonie), które należy od czasu do czasu naładować. Można w tym celu użyć dowolnej ładowarki USB, czy gniazda komputera USB. Kabel jest zawsze w zestawie.

Darmowa aplikacja Graphical Analysis na urządzenia mobilne pozwala na rejestrowanie i obserwację wyników.
Zestaw Vernier Fizyka Medium
Zestaw Medium zawiera wszystko to co zestaw Starter ale rozszerzony został o tor z wózkami do dynamiki.
Czujniki zawarte w zestawie | Kod katalogowy |
---|---|
Czujnik temperatury | GDX-TMP |
Czujniki siły | GDX-FOR |
Czujnik ruchu | GDX-MD |
Czujnik światła i koloru | GDX-LC |
Czujnik napięcia | GDX-VOLT |
Czujnik prądu | GDX-CUR |
Obwody elektryczne | VCB2 |
Tor z wózkami | DTS-GDX |



Poniżej lista zagadnień z Podstawy programowej które można realizować z wykorzystaniem prezentowanych czujników.
Czujnik temperatury | Czujnik sił | Czujnik ruchu | Czujnik światłai koloru | Czujnik napięcia | Czujnik prądu | Obwody elektryczne | Tor z wózkami | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Podstawa programowa Fizyka |
GDX−TMP | GDX−FOR | GDX−MD | GDX−LC | GDX−VOLT | GDX−CUR | VCB2 | DTS−GDX |
Praca grupowa | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | |
Drgania sprężyste | ✓ | ✓ | ✓ | |||||
Rezonans mechaniczny | ✓ | |||||||
Drgania wahadła niezależne od amplitudy | ✓ | |||||||
Siła dośrodkowa | ✓ | ✓ | ||||||
Ciepło właściwe | ✓ | |||||||
Rozładowanie kondensatora | ✓ | ✓ | ✓ | |||||
I prawo Kirchoffa | ✓ | |||||||
Dodawanie napięć ogniw | ✓ | |||||||
Dioda jako prostownik i źródło światła | ✓ | ✓ | ✓ | |||||
Charakterystyka prądowa żarówki | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ||||
Indukcja elektromagnetyczna | ✓ | ✓ | ||||||
Światło białe - widmo | ✓ | |||||||
Rozpraszanie światła | ✓ | |||||||
Prowadzenie doświadczenia wg instrukcji | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Zderzenia | ✓ | |||||||
Siła bezwładności | ✓ | |||||||
Współczynnik tarcia | ✓ | ✓ | ||||||
Rozszerzalność cieplna | ✓ | |||||||
Temperatura w przemianach gazowych | ✓ | |||||||
Polaryzacja światła | ✓ |
- Kilka uwag o działaniu:
-
Proponowane zestawy zawierają wyłącznie czujniki. Aby wyświetlić pomiary,
pokazać i omówić wynik, należy użyć dowolnego komputera, laptopa,
tabletu lub telefonu. Warunkiem koniecznym jest, aby urządzenie używane
do wyświetlania danych posiadało Bluetooth 4.x, który pozwoli na połączenie
się z czujnikiem. Jest to standardowa cecha, którą posiada każdy nowoczesny
sprzęt. Jeśli zdarzyłoby się, że posiadany komputer nie ma Bluetooth ®,
za kilkanaście złotych można dokupić do komputera adapter USB.
Mówiąc prosto – powiedz nam co masz, my zadbamy aby działało.
Czujniki mają wbudowane akumulatory (podobne jak w telefonie), które należy od czasu do czasu naładować. Można w tym celu użyć dowolnej ładowarki USB, czy gniazda komputera USB. Kabel jest zawsze w zestawie.

Darmowa aplikacja Graphical Analysis na urządzenia mobilne pozwala na rejestrowanie i obserwację wyników.
Zestaw Vernier Fizyka Delux
Nasz zestaw Deluxe został przygotowany jako tzw centralny. Chcielibyśmy
aby nauczyciel posiadał w pracowni taki właśnie zestaw, gdzie zawarto
nie tylko wszystkie czujniki z zestawu Starter, ale także tor do dynamiki wraz
z wóżkami oraz zestaw do optyki. Wydaje się nam ze taki zestaw wystarczy jeden
w pracowni, ewentualnie dla uczniów pracujących w kilku grupach, polecamy
np. trzy zestawy Starter. Pozwala to realizować w kilku grapach eksperymenty prostsze,
zaawansowane pozostawić do pracy w centrum laboratorium, na pojedynczym stanowisku.
Czujniki zawarte w zestawie | Kod katalogowy |
---|---|
Czujnik temperatury | GDX-TMP |
Czujniki siły | GDX-FOR |
Czujnik ruchu | GDX-MD |
Czujnik światła i koloru | GDX-LC |
Czujnik napięcia | GDX-VOLT |
Czujnik prądu | GDX-CUR |
Obwody elektryczne | VCB2 |
Tor z wózkami | DTS-GDX |
Tor optyczny z akcesoriami | OPT-T |




Zestaw został dobrany tak aby umożliwić realizację wielu zagadnień z Podstawy Programowej.
Czujnik temperatury | Czujnik sił | Czujnik ruchu | Czujnik światłai koloru | Czujnik napięcia | Czujnik prądu | Obwody elektryczne | Tor z wózkami | Tor optyczny z akcesoriami | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Podstawa programowa Fizyka |
GDX−TMP | GDX−FOR | GDX−MD | GDX−LC | GDX−VOLT | GDX−CUR | VCB2 | DTS−GDX | OPT−T |
Praca grupowa | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ||
Drgania sprężyste | ✓ | ✓ | ✓ | ||||||
Rezonans mechaniczny | ✓ | ||||||||
Drgania wahadła niezależne od amplitudy | ✓ | ||||||||
Siła dośrodkowa | ✓ | ✓ | |||||||
Ciepło właściwe | ✓ | ||||||||
Rozładowanie kondensatora | ✓ | ✓ | ✓ | ||||||
I prawo Kirchoffa | ✓ | ||||||||
Dodawanie napięć ogniw | ✓ | ||||||||
Dioda jako prostownik i źródło światła | ✓ | ✓ | ✓ | ||||||
Charakterystyka prądowa żarówki | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | |||||
Indukcja elektromagnetyczna | ✓ | ✓ | |||||||
Światło białe - widmo | ✓ | ✓ | |||||||
Rozpraszanie światła | ✓ | ||||||||
Prowadzenie doświadczenia wg instrukcji | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | |
Zderzenia | ✓ | ||||||||
Siła bezwładności | ✓ | ||||||||
Współczynnik tarcia | ✓ | ✓ | |||||||
Rozszerzalność cieplna | ✓ | ||||||||
Temperatura w przemianach gazowych | ✓ | ||||||||
Polaryzacja światła | ✓ | ✓ |
- Kilka uwag o działaniu:
-
Proponowane zestawy zawierają wyłącznie czujniki. Aby wyświetlić pomiary,
pokazać i omówić wynik, należy użyć dowolnego komputera, laptopa,
tabletu lub telefonu. Warunkiem koniecznym jest, aby urządzenie używane
do wyświetlania danych posiadało Bluetooth 4.x, który pozwoli na połączenie
się z czujnikiem. Jest to standardowa cecha, którą posiada każdy nowoczesny
sprzęt. Jeśli zdarzyłoby się, że posiadany komputer nie ma Bluetooth ®,
za kilkanaście złotych można dokupić do komputera adapter USB.
Mówiąc prosto – powiedz nam co masz, my zadbamy aby działało.
Czujniki mają wbudowane akumulatory (podobne jak w telefonie), które należy od czasu do czasu naładować. Można w tym celu użyć dowolnej ładowarki USB, czy gniazda komputera USB. Kabel jest zawsze w zestawie.

Chemia w szkole średniej

Najwygodniejszym sposobem na zapoznanie się z możliwościami sprzętu Vernier jest skorzystanie
z gotowych zestawów czujników. Zostały one przygotowane tak, aby pozwolić na przeprowadzenie szeregu
oświadczeń z Podstawy Programowej. Każdy z nich można w miarę pojawiających się zainteresowań i potrzeb rozbudować.
Aby zapewnić pełen komfort pracy z sprzętem, Vernier zapewnia swoim użytkownikom darmowe materiały dydaktyczne oraz oprogramowanie.
Zestaw Vernier Chemia Starter
Nasz zestaw Vernier Chemia Starter, został przygotowany z myślą
o pracy uczniów w kilku grupach jednocześnie. Ten zestaw pokrywa
relatywnie dużo zagadnień z Podstawy Programowej, przy zachowaniu atrakcyjnej ceny.
Czujniki zawarte w zestawie | Kod katalogowy |
---|---|
Czujnik temperatury | GDX-TMP |
Czujniki pH | GDX-PH |
Czujnik konduktywności | GDX-CON |
Czujnik ciśnienia | GDX-GP |
Czujnik napięcia | GDX-VOLT |
Kolorymetr | GDX-COL |

Zestaw został dobrany tak aby umożliwić realizację wielu zagadnień z Podstawy Programowej.
Czujnik temperatury | Czujnik pH | Czujnik konduktywności | Czujnik ciśnienia | Czujnik napięcia | Kolorymetr | |
---|---|---|---|---|---|---|
Podstawa programowa Fizyka |
GDX−TMP | GDX−PH | GDX−CON | GDX−CP | GDX−VOLT | GDX−COL |
Praca grupowa | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Właściwości chemiczne - badanie | ✓ | ✓ | ✓ | |||
Właściwości fizyczne - badanie | ✓ | |||||
Wpływ czynników na przebieg reakcji chemicznej | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ||
Efekt energetyczny reakcji chemicznej | ✓ | |||||
Roztwory - otrzymywanie i określanie steżenia | ✓ | |||||
Określanie pH roztworów zasad, kwasów i soli | ✓ | |||||
Miareczkowanie | ✓ | |||||
Chemiczne właściwości metali | ✓ | ✓ | ||||
Otrzymywanie kwasów , zasad i soli | ✓ | ✓ | ||||
Charakter chemiczny tlenków | ✓ | |||||
Ogniwo galwaniczne - badanie | ✓ | |||||
Badanie zjawiska korozji metali | ✓ | |||||
Badanie włąściwoścci kwasów karboksylowych | ✓ | |||||
Otrzymywanie mydeł | ✓ | |||||
Otrzymywanie estrów | ✓ | |||||
Badanie aminokwasów | ✓ | |||||
Reakcja biuretowa | ✓ | |||||
Oddziaływanie temperatury na białka | ✓ | ✓ | ||||
Oddziaływanie substancji na białka | ✓ | ✓ | ||||
Cukry proste i złożone - badanie właściwości | ✓ | ✓ | ||||
Rozróżnianie tworzyw i włókien | ✓ | |||||
Elektroliza - otrzymaywanie tlenu | ✓ | |||||
Badanie własności metali - reakcje | ✓ |
- Kilka uwag o działaniu:
-
Proponowane zestawy zawierają wyłącznie czujniki. Aby wyświetlić pomiary,
pokazać i omówić wynik, należy użyć dowolnego komputera, laptopa,
tabletu lub telefonu. Warunkiem koniecznym jest, aby urządzenie używane
do wyświetlania danych posiadało Bluetooth 4.x, który pozwoli na połączenie
się z czujnikiem. Jest to standardowa cecha, którą posiada każdy nowoczesny
sprzęt. Jeśli zdarzyłoby się, że posiadany komputer nie ma Bluetooth ®,
za kilkanaście złotych można dokupić do komputera adapter USB.
Mówiąc prosto – powiedz nam co masz, my zadbamy aby działało.
Czujniki mają wbudowane akumulatory (podobne jak w telefonie), które należy od czasu do czasu naładować. Można w tym celu użyć dowolnej ładowarki USB, czy gniazda komputera USB. Kabel jest zawsze w zestawie.

Zestaw Vernier Chemia Medium
Zestaw Medium zawiera wszystko to co zestaw Starter ale rozszerzony został o bezprzewodowy czujnik siły
Czujniki zawarte w zestawie | Kod katalogowy |
---|---|
Czujnik temperatury | GDX-TMP |
Czujniki pH | GDX-PH |
Czujnik konduktywności | GDX-CON |
Czujnik ciśnienia | GDX-GP |
Czujnik napięcia | GDX-VOLT |
Kolorymetr | GDX-COL |
Czujnik siły | GDX-FOR |


Poniżej lista zagadnień z Podstawy programowej które można realizować z wykorzystaniem prezentowanych czujników
Czujnik temperatury | Czujnik pH | Czujnik konduktywności | Czujnik ciśnienia | Czujnik napięcia | Kolorymetr | Czujnik siły | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Podstawa programowa Fizyka |
GDX−TMP | GDX−PH | GDX−CON | GDX−CP | GDX−VOLT | GDX−COL | GDX−FOR |
Praca grupowa | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Właściwości chemiczne - badanie | ✓ | ✓ | ✓ | ||||
Właściwości fizyczne - badanie | ✓ | ✓ | |||||
Wpływ czynników na przebieg reakcji chemicznej | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | |||
Efekt energetyczny reakcji chemicznej | ✓ | ||||||
Roztwory - otrzymywanie i określanie steżenia | ✓ | ||||||
Określanie pH roztworów zasad, kwasów i soli | ✓ | ||||||
Miareczkowanie | ✓ | ||||||
Chemiczne właściwości metali | ✓ | ✓ | |||||
Otrzymywanie kwasów , zasad i soli | ✓ | ✓ | |||||
Charakter chemiczny tlenków | ✓ | ||||||
Ogniwo galwaniczne - badanie | ✓ | ||||||
Badanie zjawiska korozji metali | ✓ | ✓ | |||||
Badanie włąściwoścci kwasów karboksylowych | ✓ | ||||||
Otrzymywanie mydeł | ✓ | ||||||
Otrzymywanie estrów | ✓ | ||||||
Badanie aminokwasów | ✓ | ||||||
Reakcja biuretowa | ✓ | ||||||
Oddziaływanie temperatury na białka | ✓ | ✓ | |||||
Oddziaływanie substancji na białka | ✓ | ✓ | |||||
Cukry proste i złożone - badanie właściwości | ✓ | ✓ | |||||
Rozróżnianie tworzyw i włókien | ✓ | ||||||
Masa substratów i produktów reakcji chemicznej | ✓ | ||||||
Elektroliza - otrzymaywanie tlenu | ✓ | ||||||
Badanie własności metali - reakcje | ✓ |
- Kilka uwag o działaniu:
-
Proponowane zestawy zawierają wyłącznie czujniki. Aby wyświetlić pomiary,
pokazać i omówić wynik, należy użyć dowolnego komputera, laptopa,
tabletu lub telefonu. Warunkiem koniecznym jest, aby urządzenie używane
do wyświetlania danych posiadało Bluetooth 4.x, który pozwoli na połączenie
się z czujnikiem. Jest to standardowa cecha, którą posiada każdy nowoczesny
sprzęt. Jeśli zdarzyłoby się, że posiadany komputer nie ma Bluetooth ®,
za kilkanaście złotych można dokupić do komputera adapter USB.
Mówiąc prosto – powiedz nam co masz, my zadbamy aby działało.
Czujniki mają wbudowane akumulatory (podobne jak w telefonie), które należy od czasu do czasu naładować. Można w tym celu użyć dowolnej ładowarki USB, czy gniazda komputera USB. Kabel jest zawsze w zestawie.

Zestaw Vernier Chemia Delux
Nasz zestaw Deluxe został przygotowany jako tzw centralny. Chcilibyśmy
aby nauczyciel posiadał w pracowni taki właśnie zestaw, gdzie zawarto
nie tylko wszystkie czujniki z zestawu Starter, ale jest tutaj także czujnik
siły oraz dwa czujniki gazu (tlenu oraz dwutlenku węgla) jak i praktyczna komora
do której można wsunać sczelnie oba czujniki. Wydaje się nam ze taki zestaw wystarczy
jeden w pracowni, ewentualnie dla uczniów pracujących w kilku grupach, polecamy
np. trzy zestawy Starter. Pozwala to realizować w kilku grapach eksperymenty prostsze,
zaawansowane pozostawić do pracy w centrum laboratorium, na pojedynczym stanowisku.
Czujniki zawarte w zestawie | Kod katalogowy |
---|---|
Czujnik temperatury | GDX-TMP |
Czujniki pH | GDX-PH |
Czujnik konduktywności | GDX-CON |
Czujnik ciśnienia | GDX-GP |
Czujnik napięcia | GDX-VOLT |
Kolorymetr | GDX-COL |
Czujnik siły | GDX-FOR |
Czujnik CO2 | GDX-CO2 |
Czujnik tlenu | GDX-O2 |
Biokomora | BC-250 |


Zestaw został dobrany tak aby umożliwić realizację wielu zagadnień z Podstawy Programowej.
Czujnik temperatury | Czujnik pH | Czujnik konduktywności | Czujnik ciśnienia | Czujnik napięcia | Kolorymetr | Czujnik siły | Czujnik CO2 | Czujnik tlenu | Biokomora | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Podstawa programowa Fizyka |
GDX−TMP | GDX−PH | GDX−CON | GDX−CP | GDX−VOLT | GDX−COL | GDX−FOR | GDX−CO2 | GDX−O2 | GDX−BC−250 |
Praca grupowa | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Właściwości chemiczne - badanie | ✓ | ✓ | ✓ | |||||||
Właściwości fizyczne - badanie | ✓ | ✓ | ||||||||
Wpływ czynników na przebieg reakcji chemicznej | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ||||||
Efekt energetyczny reakcji chemicznej | ✓ | |||||||||
Roztwory - otrzymywanie i określanie steżenia | ✓ | |||||||||
Określanie pH roztworów zasad, kwasów i soli | ✓ | |||||||||
Miareczkowanie | ✓ | |||||||||
Chemiczne właściwości metali | ✓ | ✓ | ||||||||
Otrzymywanie kwasów , zasad i soli | ✓ | ✓ | ||||||||
Charakter chemiczny tlenków | ✓ | |||||||||
Ogniwo galwaniczne - badanie | ✓ | |||||||||
Badanie zjawiska korozji metali | ✓ | ✓ | ||||||||
Badanie włąściwoścci kwasów karboksylowych | ✓ | |||||||||
Otrzymywanie mydeł | ✓ | |||||||||
Otrzymywanie estrów | ✓ | |||||||||
Badanie aminokwasów | ✓ | |||||||||
Reakcja biuretowa | ✓ | |||||||||
Oddziaływanie temperatury na białka | ✓ | ✓ | ||||||||
Oddziaływanie substancji na białka | ✓ | ✓ | ||||||||
Cukry proste i złożone - badanie właściwości | ✓ | ✓ | ||||||||
Rozróżnianie tworzyw i włókien | ✓ | |||||||||
Masa substratów i produktów reakcji chemicznej | ✓ | |||||||||
Elektroliza - otrzymaywanie tlenu | ✓ | ✓ | ✓ | |||||||
Badanie własności metali - reakcje | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ||||||
Odróznianie skał wapiennych od innych rodzajów | ✓ | ✓ | ✓ |
- Kilka uwag o działaniu:
-
Proponowane zestawy zawierają wyłącznie czujniki. Aby wyświetlić pomiary,
pokazać i omówić wynik, należy użyć dowolnego komputera, laptopa,
tabletu lub telefonu. Warunkiem koniecznym jest, aby urządzenie używane
do wyświetlania danych posiadało Bluetooth 4.x, który pozwoli na połączenie
się z czujnikiem. Jest to standardowa cecha, którą posiada każdy nowoczesny
sprzęt. Jeśli zdarzyłoby się, że posiadany komputer nie ma Bluetooth ®,
za kilkanaście złotych można dokupić do komputera adapter USB.
Mówiąc prosto – powiedz nam co masz, my zadbamy aby działało.
Czujniki mają wbudowane akumulatory (podobne jak w telefonie), które należy od czasu do czasu naładować. Można w tym celu użyć dowolnej ładowarki USB, czy gniazda komputera USB. Kabel jest zawsze w zestawie.